Salg av kommunale tomter i Kodlidalen

Gjesdal kommune har for salg 6 attraktive eneboligtomter på delfelt B2 i Kodlidalen.

Boligfeltet Kodlidalen ligger strategisk og flott til.  Store turområder rett utenfor døra.  Gjesdal idrettspark, barnehager og skole like ved.  Buss rett utenfor.

Mange har allerede fått seg bolig der og flere kommer fremover.

Tomter

Tomtene som nå legges ut skal bebygges med eneboliger.  Utnyttelse av tomtene fremkommer av reguleringsplanen.

Kommunen selger kun tomtene og er ikke involvert i byggingen av boligene.  Kjøpere står fritt til valg av byggefirma.

Ifølge reguleringsbestemmelsene tillates én ekstra boenhet pr. tomt dersom det kan dokumenteres at boenheten har nødvendig uteoppholdsareal og parkeringsdekning. Henvendelse om dette rettes til planavdelingen i kommunen.

Tildelingsregler av 01.01.2019 ligger til grunn.  Tinglyses på eiendommen.

Priser:

Tomt B2-1                                                      kr 2.250.000,-

Tomtene B2-2 til og med B2-6             kr 2.190.000,-

I tillegg kommer dokumentavgift på 2,5 % av kjøpesum og tinglysningsgebyr skjøte kr 500,- samt tinglysningsgebyr for hvert pantedokument kr 500,-. Forbehold om endringer i satsene.

Gebyrer for byggesaksbehandling, tilknytningsavgifter mv. etter kommunens satser.

Tomtene leveres som de er. Steinhaug på B2-6 skal fjernes.  Stikkledninger ligger i tomtegrense, se tekniske planer.

Søknadsskjema for kjøp av tomt

Kontaktperson i Gjesdal kommune:

Per Rovik
Leder bolig og tomteutvikling